,,Учитель — перший і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти". В.О.Сухомлинський.

Підсумки роботи над єдиною науково-методичною проблемою

 Про підсумки роботи над єдиною науково-методичною проблемою

«Організація інноваційного освітнього середовища в умовах педагогіки партнерства та формування ключових

компетентностей здобувачів освіти»

  З метою підвищення ефективності освітнього процесу, його результативності, педагогічний колектив Староосотської  філії  протягом 2021-2023  років працював над реалізацією науково-методичної проблеми «Організація інноваційного освітнього середовища в умовах педагогіки партнерства та формування ключових

компетентностей здобувачів освіти».  Робота  була розподілена на чотири основних етапи: підготовчий, теоретичний, практичний, узагальнюючий. Кожний із цих етапів роботи має свій зміст і групу заходів, спрямованих на вирішення визначених завдань, які  передбачають запровадження нетрадиційних форм педагогіки, пошук оригінальних методів викладання, конструювання нового досвіду на основі досягнень передового педагогічного досвіду, перевірки його ефективності.

     У ході роботи над поетапною реалізацією методичної проблеми учителі закладу опанували інноваційні форми, методи, технології роботи із учнями, які сприяли тому, що серед рейтингу шкіл району  наш  заклад посів чільне місце. В арсеналі педагогічних працівників філії – технологія особистісно орієнтованого навчання, проєктні технології, ІКТ, інтерактивна освіта, технологія розвитку критичного мислення,  комунікативні технології, навчально-ігрові технології.

     На етапах реалізації теми було організовано проведення методичних оперативок. Теоретичне вивчення даної проблеми висвітлено під час засідань фахових осередків, самоосвітньої діяльності вчителів. Формуванню теоретичних знань і навичок педагогів, організації індивідуальної інноваційної діяльності сприяли проведені малі педагогічні ради. На успішну реалізацію  науково-методичної проблеми, практичне використання педагогічного досвіду, розвиток методичної активності педагогів спрямував свою роботу фаховий осередок класних керівників. Удосконалювати  власну методичну компетентність педагоги мали можливість працюючи у складі творчої групи з атестації педагогічних працівників. Вагому частку практичної допомоги вчителі отримали взявши участь у вебінарах, семінарах-практикумах, освітніх проєктах широкої тематики.  

 У процесі роботи над проблемою, вирішувалися такі завдання:

·         науково-методичний супровід забезпечення вимог Державних стандартів;

·         удосконалення фахової майстерності й кваліфікації педагогічних кадрів, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;

·         забезпечення психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу освітнього процесу;

·         підвищення якості знань учнів засобами сучасних форм і методів роботи;

·         підвищення теоретичної, науково-методичної та фахової підготовки педагогічних працівників шляхом диференційованого підходу до організації внутрішньокільної методичної роботи;

·         мотивація педагогів до використання сучасних підходів в організації освітньої роботи, спрямованих на формування життєвих і предметних компетентностей;

·         удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів;

·         поширення педагогічного досвіду працівників закладу освіти шляхом публікацій матеріалів на освітніх сайтах;

·         забезпечення змістовного наповнення веб-сайту філії та створення власних інтернет-ресурсів;

·         підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів, перенесення акценту з інформаційних на інтерактивні аспекти навчання;

·         сприяння виробленню в учителів умінь і навичок удосконалення самоосвітньої діяльності;

·         робота над удосконаленням сучасного уроку.

         На розгляд усіх колективних, індивідуальних, групових форм  методичної роботи виносилися питання розвитку особистості учня та зростання професійної компетентності вчителів, практичного використання інноваційних технологій у навчальній діяльності, застосування проблемно-пошукових напрямів організації навчальної діяльності, забезпечення компетентнісного підходу до організації освітнього процесу, створення умов для самореалізації та творчих пошуків вчителя, учня, досягнення результативності педагогічної діяльності. Учителі зареєстровані на освітніх веб-порталах, що дозволяє використовувати всі можливі ресурси їх для ефективної роботи.

Методична робота  у закладі – це спеціальна організована діяльність педколективу, що створює умови для підвищення майстерності кожного педагога. Основна мета методичної роботи – постійне підвищення методичної майстерності без відриву від основної роботи.

Методична робота сприяє розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, відпрацюванню професійних навичок, формуванню готовності учителя до професійної самоосвіти, самовдосконалення.

         Уся робота з педагогічними кадрами була спрямована на виконання таких завдань:

- формування соціальної, комунікативної, комп’ютерної та інших видів компетентності здобувачі  освіти, індивідуалізації та диференціації навчання, його профільності в старшій школі, спрямовану на набуття старшокласниками навичок самостійної, науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності;

- підвищення якості знань здобуачів  освіти з базових предметів навчального плану;

- удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом організації роботи ФОП, проведення методичних та предметних тижнів;

- удосконалення системи роботи з обдарованими та здібними дітьми, створення системи пошуку юних талантів та обдарувань;

- активне користування технологіями дистанційного навчання;

- посилення педагогічного впливу на сім’ю, залучення батьків до участі в освітньому процесі;

- підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, ураховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів;

- розвиток учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації освітнього процесу, життєдіяльності закладу освіти;

- підвищення рівня позаурочної роботи з навчальних предметів;

- продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я дітей;

- забезпечення психологічної підтримки загальношкільних методичних заходів;

- підвищення іміджу закладу освіти.

Основними задачами методичної роботи у 2022-2023 році було:

  • підвищення професійної компетентності вчителів;
  • використання системи неперервної освіти з метою підвищення мобільності педагогів;
  • розвиток ініціативи і творчості педагогічного колективу ;
  • підвищення ефективності та якості освітнього процесу;
  • активне користування в практиці роботи інноваційних методів навчання та відміна авторитарного навчання, яке обмежує здатність учнів до навчання.

Методична проблема та задачі вирішувались через:

  • активну участь учителів у методичній роботі філії;
  • удосконалення системи інформальної освіти вчителів;
  • здійснення моніторингу навчальної діяльності як умови підвищення якості освтнього процесу.

У Староосотській філії працює 17 педагогічних працівників (1 перебуває в лавах ЗСУ), із них мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» – 7 учителів (41,2%),кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» – 6 (35,3%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» – 2 (11,8%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 0, мають тарифні розряди – 2 (11,8%), педагогічне звання «старший учитель» – 5 (29,4%).

З метою створення необхідних умов для особистісного професійного розвитку кожного вчителя та забезпечення результату педагогічної діяльності методичну роботу КЗ «Олександрівський ліцей №1» та Олександрівської філії було об’єднано, відповідно до запитів педагогів, визначено координаторів за напрямками та керівників ФОП.

Усі вчителі Староосотської  філії КЗ «Олександрівський ліцей №1» були залучені до різних форм методичної роботи на внутрішкільному, районному та обласному рівнях.

У філії склалася певна система методичної роботи. Вся її структура підпорядкована удосконаленню методики викладання предметів, удосконаленню професійно-педагогічної майстерності педагогічних кадрів, вивченню й використанню на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки й передового педагогічного досвіду. На успішну реалізацію науково-методичної проблеми, практичне використання педагогічного досвіду, розвиток методичної активності педагогів спрямували свою роботу чотири предметних ФОП та ФО класних керівників.

    ФОП  суспільно-гуманітарного циклу  - координує  Шишка  О.М.- заступник завідувача  з навчально-виховної  роботи , керівник фахового осередку –  Єрмакова   О.С.  у 2022– 2023 навчальному році члени фахового осередку працювали над проблемною темою «Формування освітнього середовища на засадах компетентнісного навчання на уроках суспільно-гуманітарного циклу».

 У своїй роботі керувалися нормативними документами про школу, Законом України «Про освіту», « Про загальну середню освіту», «Державним стандартом базової повної загальної середньої освіти ».

З метою забезпечення ефективної роботи вчителів та реалізації їх творчих задумів, педагоги здійснювали інноваційні підходи до процесу навчання, урізноманітнювали форми і методи проведення уроків з метою їх удосконалення та пошуку найоптимальніших. Такі підходи в організації навчального процесу здійснювалися відповідно до потреб та інтересів кожного учня; диференціація завдань стимулювала активну навчальну діяльність, зумовлювала розвиток творчих здібностей школярів.

Робота фахового осередку педагогів ґрунтується на науковості, системності, комплексності, творчому характері, максимальній активізації діяльності педагогів. Все це спрямовується на виховання в учителів вимогливості до своєї праці, бажання пошуку раціональних методів навчання і виховання.

 Було проведено чотири засідання фахового осередку педагогів, на яких розглядалися такі питання :

«Методика викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу »,

«Актуальні проблеми та нові тенденції у вивченні суспільно-гуманітарних предметів »,

«Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках суспільно-гуманітарних предметів»,

«Сучасний урок: осмислення уроку як результат застосування інноваційної педагогічної технології ».

На цих засіданнях було проаналізовано роботу шкільного фахового осередку педагогів за 2021-2022 навчальний рік, а також  обговорено і затверджено  план роботи фахового осередку педагогів на 2022-2023 навчальний рік. Члени фахового осередку педагогів розглянули календарно-тематичні плани, затвердили план проведення предметних тижнів, обговорили новий державний стандарт, вивчили навчальні програми, інструктивні та методичні листи Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України, підручники, посібники на 2021-2022 н.р., обговорили проведення етапу шкільної Всеукраїнської учнівської олімпіади  з предметів суспільно-гуманітарного циклу, проводили аналіз  матеріалів ДПА і  ЗНО з предметів суспільно-гуманітарного циклу.

Усі члени фахового осередку педагогів передплачують фахові видання, вивчають та використовують педагогічний досвід шляхом взаємовідвідування уроків, самоосвіти, семінарських занять. З метою підвищення фахового рівня, вивчення та узагальнення вчителі дають відкриті уроки. Слід відзначити високий професійний рівень Шишки О.М., Мажари В.В., Сипченка А.М., Кравченка С.М.. Моніторинг якості освіти з предметів суспільно-гуманітарного циклу свідчить про поліпшення результативності навчання.

Усі вчителі провели предметні тижні, випускали предметні газети, організовували позакласну роботу, працювали над оновленням дидактичного та роздаткового матеріалу, куточків по підготовці до ДПА та ЗНО,  брали участь у районних семінарах,  розробили завдання для проведення шкільного етапу знавців рідної мови ім. П. Яцика та мовно-літературного конкурсу ім. Т. Шевченка та завдання для проведення етапу шкільної Всеукраїнської учнівської олімпіади з предметів суспільно-гуманітарного циклу.

Результатами роботи  фахового осередку педагогів суспільно-гуманітарного циклу є: участь у  Всеукраїнському мовознавчому конкурсі  «Соняшник», участь у районному етапі знавців рідної мови ім. П. Яцика, де учениця 5 класу Олексенко Софія зайняла ІІІ місце ( вчитель Мажара В.В.), учень 6 класу Болюк Артем зайняв ІІІ місце ( вчитель Шишка О.М.), участь у Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Т. Г. Шевченка, де учениця 5 класу Олексенко Софія зайняла І місце ( вчитель Мажара В.В.), учень 6 класу Болюк Артем зайняв І місце ( вчитель Шишка О.М.), участь у шкільних та районних олімпіадах з історії, де учень 10-В класу Криворучко Артем зайняв ІІІ місце ( вчитель Кравченко С.М.), з української мови та літератури, де учениця 7 класу Четверткова Сніжана зайняла І місце і учениця 10-В  класу Самородченко Наталія ІІ місце ( вчитель Шишка О.М.), учениця 9 класу Мохур Ірина зайняла ІІ місце

( вчитель Мажара В.В.), з англійської мови учениця 10-В класу Самородченко Наталія зайняла ІІІ місце ( вчитель Єрмакова О.С.), з правознавства, де учениця                   9 класу Мохур Ірина зайняла І місце, і участь в обласній олімпіаді з правознавства учениця 9 класу Мохур Ірина зайняла ІІІ місце.

Криворучко Артем, учень 10 класу  став переможцем ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту НДР учнів-членів Малої академії наук України в секції «Історія України» -  ІІ місце.

З метою поліпшення якості знань учнів фахового осередку педагогів суспільно-гуманітарного циклу продовжить роботу по розвитку творчих здібностей та вдосконаленню якості знань учнів через оптимізацію навчального процесу, розвитку індивідуальних здібностей.       

ФОП природничо-математичний циклу, керівник фахового осередку – 

Самородченко Ю.В. 

У  2022-2023 навчальному році  фаховий  осередок працював  над методичною проблемою «Формування життєвих компетентностей здобувачів освіти на уроках природничо – математичних дисциплін в умовах педагогіки партнерства»

Уся система методичної роботи була налаштована на всебічне підвищення кваліфікації і  професійної майстерності кожного вчителя. На засіданнях ФОП активно обговорювались методи покращення навчання, підготовка до олімпіад та НМТ, обмінювались досвідом впровадження інноваційних методів, аналізували успіхи і труднощі під час освітнього процесу.

Робота методичного об'єднання допомагала підвищенню професійної компетентності педагогів. Зросли активність учителів, їх прагнення до творчості, використовувались різноманітні форми і  прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології, впровадження яких викликали  підвищений інтерес в здобувачів освіти.

У 2022-2023 навчальному році було проведено 4 засідання ФОП, на яких  було  заслухано вчителів з доповідями по питанню, над яким працює ФОП, обговорено питання про участь та результативність в олімпіадах,  конкурсах, обговорено питання про підготовку та проведення НМТ.

Завдяки наполегливій праці педагогів та здобувачів освіти 2022-2023 навчальний рік приніс дуже гарні результати під час участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах на II та III етапах.

                 Результати II етапу Всеукраїнських шкільних олімпіад

з/п

Клас

ПІБ учня

І місце

ІІ місце

ІІІ місце

Усього

ПІБ учителя

Староосотська  філія КЗ  «Олександрівський ліцей №1»

1

7

Четверткова Сніжана

хімія

 

математика

 

2

Самородченко Ю.В.

Драганець В.М.

2

7

Гаркавенко Вероніка

 

 

фізика

1

Сіденко В.О.

3

8

Приходько Анна

 

математика

 

1

Сіденко В.О.

4

8

Варівченко Іван

фізика

 

 

1

Сіденко В.О.

5

9

Мохур Ірина

математика

інформаційні технології

географія

інформатика

 

 

4

Драганець В.М.

Драганець В.М.

Криворучко І.С.

Драганець В.М,

6

10

Редька Олександр

фізика

інформатика

математика

інформаційні технології

4

Сіденко В.О.

Драганець В.М.

Драганець В.М.

Драганець В.М.

7

10

Самородченко Наталія

біологія

екологія

 

 

3

Самородченко Ю.В.

Самородченко Ю.В.

 

8

10

Криворучко Артем

 

 

географія

 

1

Криворучко І.С.

 

 

 

Усього

6

6

4

16

 

 

Гарні результати показали здобувачі освіти й під  час участі в ІІІ етапі.

Усі учасники стали переможцями.

Дипломи 3 ступеня отримали:

Самородченко Наталія (10 клас) біологія

Мохур Ірина (9 клас) - інформаційні технології

Редька Олександр(10 клас) - фізика

Варівченко Іван (8 клас) - фізика

Протягом 2022-2023 навчального року діяльність фахового осередку педагогів здоров’язберігаючих технологій та предметів художньо-естетичного циклу,  керівник Єрмаков  Д.О., спрямована на реалізацію основних Законів України « Про освіту», « Про загальну середню освіту», « Державним стандартом базової повної загальної середньої освіти ».

         З метою підвищення ефективності та результативності роботи вчителів щодо забезпечення формування та розвитку ключових, міжпредметних, та предметних компетентностей учнів та розвитку їх індивідуальних здібностей і нахилів фаховий  осередок педагогів здоров’язберігаючих технологій та предметів естетичного циклу працював над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації проблемної теми « Упровадження інноваційних технологій як шлях формування життєвих компетентностей здобувачів освіти в умовах педагогіки партнерства» шляхом вивчення теоретичних питань нових педагогічних ідей та технологій, поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання на уроках та позаурочний час для активізації пізнавальної самостійності учнів, вдосконалення їх здібностей з урахуванням їх досвіду, розвитку їх самореалізації для становлення самобутньої особистості.

Головною метою в практичній діяльності вчителі вважають:

-         виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та навколишньої дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти й інтерпретувати художні твори та сприймати й оцінювати естетичні явища;

-         формування в учнів на доступному рівні системи художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та специфіку мистецтва різних видів;

-         розвиток емоційно-чуттєвої сфери учнів, їхніх художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження і спілкування;

-         розвиток здатності до генерації ідей, їх аналізу, самостійного ухвалення рішення, формування власної думки, позиції;

-         взаємодії в процесі розв’язання спільних та індивідуальних завдань;

-         розвиток творчих здібностей учнів;

-         розвиток здоров’язберігаючих  чинників.

Фаховий осередок працював над вирішенням таких пріоритетних завдань:

-         підвищувати фаховий рівень педагогів, розвиток їхньої творчості, ініціативи шляхом оптимального поєднання традиційних та сучасних форм методичної роботи;

-         поглиблювати знання з педагогіки і психології, теорії і практики виховання, використовувати інноваційні технології у навчально-виховному процесі, підвищення володіння та застосування вчителями ІКТ;

-         вивчати і вдосконалювати  стан організації навчального процесу та компетентності учнів при вивченні предметів естетичного циклу;

-         використовувати традиції народу та особливості національної історії у вихованні учнів при вивченні предметів естетичного циклу;

-         виробляти в учнів навички елементів самоосвіти та творчо-пошукової діяльності;

-         систематично працювати з обдарованими і здібними учнями, залучати їх до участі в різноманітних конкурсах учнівської творчості, олімпіадах, конкурсах.

Головне завдання фахового осередку полягає у сприянні підвищення фахової майстерності вчителів, збагачення членів фахового осередку педагогічними знахідками, підтриманням духу творчості, прагнення до пошуку.

План фахового осередку вчителів здоров’язберігаючих технологій та предметів естетичного циклу на 2022-2023 навчальний рік було складено з посиланням на нормативно-правові документи, які регламентують організацію освітнього процесу та методичну діяльність. Він відображає такі напрямки роботи :

-         аналіз діяльності фахового осередку вчителів здоров’язберігаючих технологій та предметів естетичного циклу за минулий навчальний рік;

-         теми та плани методичних засідань;

-         кадровий склад фахового осередку та проблемні теми, над якими вони працюють;

-         робота між засіданнями;

-         участь учителів у діяльності шкільних, районних, обласних творчих груп, об’єднань;

-         вивчення науково-педагогічного досвіду.

Протягом року було проведено 4 засідання, на яких висвітлювались такі теми:

1)    мета, зміст і основні напрямки роботи творчої групи щодо реалізації науково-методичної проблеми;

2)    вплив традиційних та інноваційних засобів на формування та розвиток здорової особистості;

3)    формування здорового способу життя дітей;

4)    роль творчої групи у підвищенні результативності навчально-виховного процесу;

5)    результати використання здоров’язберігаючих технологій у філії.

Вчителі активно приймали участь шкільних, районних семінарах. Свої методичні надбання висвітлюють  на власних блогах, розробки уроків та виховних заходів розміщують в інтернеті на шкільних сайтах та сторінках.

Члени фахового осередку приймають участь у різноманітних тренінгах та вебінарах.

Діяльність вчителя завжди пов’язана з виховною роботою. Вчителі фахового осередку разом зі своїми учнями активно беруть  участь у загальношкільних виховних заходах.

Результатом системи роботи з обдарованими учнями стали досягнення вихованців вчителів :

-         Зінов’єва А., Четверткова С., Гаркавенко О. були в складі команди, яка здобула перемогу в змаганнях «Козацький гарт» на обласному етапі і прийматимуть участь на Всеукраїнських змаганнях;

-         Зінов’єва А., Болюк А., Гаркавенко О., Смілянська М. неодноразово займали призові місця в змаганнях з легкої атлетики в межах області.

Фаховий осередок педагогів початкових класів, керівник  Редька  В.Г., керуючись методичною проблемою закладу, в 2022-2023 році працював  над проблемою «Формування ключових компетентностей здобувачів освіти  через впровадження інноваційних технологій».

Було сплановано та проведено 5 засідань:
    Перше засідання :
Тема:
Освіта Україні в умовах дії правового режиму воєнного стану.
Форма проведення: Круглий стіл.

    Друге засідання :
Тема.
Дистанційне навчання як виклик часу.
Форма проведення. Педагогічні посиденьки.

     Третє засідання:
Тема. Інновації в освіті.
Форма проведення: Методичний  лекторій.  

Четверте  засідання:

Тема. «Предметний інтенсив».
Форма проведення. Аукціон методичних ідей.
      П’яте  засідання :
Тема: Підсумок роботи методичного об’єднання за рік.
Форма проведення: Круглий стіл.

Готуючись до закінчення навчального семестру та року окремо розглядались та обговорювались питання оцінювання учнів під час дистанційного навчання у воєнний час та заповнення класного журналу.
Засідання МО здійснювалися згідно з планом як очно так і дистанційно в режимі онлайн.

         Усі вчителі ФОП початкових класів дбають про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня, спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання й виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

  Учителі постійно демонструють у своїй педагогічній діяльності різноманітність форм методичної роботи та навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в освітньому процесі. Вчителі навчаються і проходять курси підвищення кваліфікації на платформах  «Prometheus», EdEra, «Всеосвіта», ПІППО, онлайн-платформі Дія, «На Урок» та ін.

Учитель  Олексенко О.В пройшла навчання з мінної безпеки «Обережно міни ! Працює Патрон».
   Багато цікавих заходів було організовано й проведено вчителями молодших класів разом зі своїми вихованцями. Педагогами було організовано  та проведено такі заходи: класний та шкільний конкурси малюнків на тему «Ми - українці», урок- квест «О рідна мово, скарб невмерущої неньки України»  (учителі Фощій Н.С. та Олексенко О. В.); квест-гру «Стежками України»  (учитель Бабич Н.І.),  усний журнал «На Чорнобиль журавлі летять» ( учитель Олексенко О.В.),
 урок толерантності: «3 грудня – Міжнародний день людей з особливими потребами»  (учитель Бабич Н.І.), виховну годину «Я громадянин України й пишаюся цим»,  конкурс мовознавців «Влучне слово», усний журнал   
«Уклоняємось усім героям» ( учитель Фощій Н.С.), онлайн –екскурсію  «Київ - серце України», квест «Наші захисники», заочну  подорож « Весняна казка»   (учитель Бабич Н.І.), виставку аплікацій «Світ очима дітей», «Зимові візерунки»,   онлайн –заходи: « Без верби та калини нема України», « Українська вишиванка», « День матері», урок-змагання "Веселі букви і звуки"  (учитель Редька В.Г.)
   Учителі початкових класів
долучилися  до реалізації кластерної моделі проведення заходів з відзначення 105-ї річниці від дня народження В.О. Сухомлинського  «Ідеї  Сухомлинського  у  вимірі  НУШ» та провели  ряд  заходів: ігри й години спілкування : «У світі казки чарівної» ,  «Осінь у гості завітала», година милування «Зимова краса», читання та обговорення творів               В.О. Сухомлинського «Людина серед людей», бесіди «Ми маленькі українці!», «Як себе поводити за столом », «Як безпечно переходити  вулицю» (учитель Олексенко О.В.).

У 2022/2023 н.р. здобувачі освіти 3-4 класів Староосотької  філії                                КЗ «Олександрівський  ліцей  №1» брали участь в ІІ етапі ХХІІІ Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика і вибороли  ІІ призових місця:  Загинайко Дарія, учениця 3 класу (учитель Олексенко О.В.);  Єрмаков Євген, учень 4 класу (учитель Фощій Н.С.).  Також  учень 4 класу Єрмаков  Євген  посів 1 місце в ІІІ Всеукраїнському відкритому марафоні з української мови (Human).

Протягом 2022-2023 навчального року  фаховий осередок класних керівників, керівник Мажара  В.В.,  подовжив роботу   над реалізацією методичної проблеми  «Формування життєвих компетентностей здобувачів освіти на засадах педагогіки партнерства шляхом упровадження інноваційних технологій».

Основними завданнями діяльності  фахового осередку класних керівників є створення умов для безперервного підвищення фахової та методичної кваліфікації, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду.

Класні керівники зміст виховної діяльності будують у відповідності до наступних ключових ліній:

ü ціннісне ставлення особистості до себе;

ü ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

ü ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

ü ціннісне ставлення особистості до праці;

ü ціннісне ставлення до природи;

ü ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

         Протягом 2022-2023  навчального року проведено 5 засідань ФО, на яких розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, розглядались питання формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості, вивчалася робота, яку проводили класні керівники з профілактики правопорушень серед підлітків, система роботи з обдарованими дітьми, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.

Оскільки процес навчання й виховання відбувається в умовах воєнного стану, то на першому засіданні було розглянуто й опрацьовано такі питання: «Робота класних керівників  в умовах воєнного стану», «Організація роботи  з батьками в умовах пандемії та воєнного стану» та «Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах пандемії та воєнного стану».

Виховний  процес проходив в очному режимі,  однак були періоди, коли всі заклади  Олександрівської територіальної громади працювали дистанційно. Тому на засіданнях фахового осередку обговорювалися такі питання:

«Особливості дистанційної та змішаної форм навчання в роботі класного керівника», «Пошук сучасних інформаційних технологій для візуалізації освітнього змісту, кроки до цікавих та захоплюючих виховних заходів», «Психологічний комфорт учасників дистанційного навчання: як зробити виховні заходи онлайн  ефективними та цікавими». 

Цьогоріч середня ланка освіти перейшла на навчання за програмами НУШ.   Класний керівник 5 класу Криворучко І.С. поділилася досвідом з питання «Класний керівник НУШ. Імідж в умовах дистанційного навчання. Неформальний підхід до класного керівництва».

Велика увага приділялася питанню «Особистісно-соціальні компетентності класного керівника як один із шляхів запоруки безпечного освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства, проявів булінгу та дискримінації». Класні керівники протягом року проводили виховні заходи по запобіганню булінгу, кібербулінгу та мобінгу.

Протягом 2022-2023  навчального року вивчався досвід класних  керівників, які атестувалися. Криворучко І.С. та Махно В.В. представили свої доробки на засіданні ФО.

З метою пропаганди здорового способу життя як невід’ємного елемента загальної культури особистості та з метою профілактики шкідливих звичок класними керівниками  1 – 11 класів  постійно ведеться облік індивідуально – профілактична робота з учнями схильними до вживання алкоголю, тютюну. Протягом вересня місяця було проведено анкетування учнів 5 – 11 класів із визначенням рівня знань про шкідливий вплив наркотичних речовин та алкогольних напоїв. З учнями 1-11 класів були проведені цикл бесід на теми : «Здоров’я дітей – здоров’я нації»; «Твоє здоров’я в твоїх руках»; «Бережи здоров’я »; «Шкідливим звичкам скажемо – Ні»; «Наркоманія і СНІД».

         Усі класні керівники провели в повному обсязі заняття з циклу «Безпека життєдіяльності» щодо вивчення правил дорожнього руху, заняття щодо вивчення правил протипожежної безпеки, запобігання отруєнь, правил безпеки при користуванні газом, безпеки з вибухонебезпечними предметами, безпеки на воді, безпеки користування електроприладами,  профілактики туберкульозу, гепатиту, гельмінтозу та інших інфекційних захворювань.

Велику увагу класні керівники  приділяють  трудовому вихованню та профорієнтаційній роботі, підготовці дітей до самостійного життя. З метою формування уявлення дітей  про багатогранність професій та пропагування сільськогосподарської направленості, сприяння емоційно – ціннісному ставленню до життя через професії та підготовки до соціалізації через формування навичок та умінь дорослого життя проводились бесіди: «Ким бути? Здібності людини та вибір професії»,  «Справа мого життя», «Професії різні важливі, професії різні потрібні» та інші.

Триває робота з розвитку інтересів та уподобань дітей.  Однією з основних форм позакласної діяльності є гурткова робота. З метою раціонального і корисного проведення дозвілля, задоволення потреб дітей у творчій самореалізації, розширення кругозору учнів, відповідно до їх можливостей, інтересів, нахилів, з урахуванням бажань, віку, психофізичних особливостей та стану здоров’я в 2020-2021 навчальному році в навчальному закладі  працювали  такі гуртки: «Юні лісівники», вокальний та хоровий.  

Пріоритетним напрямком виховної роботи педагогічного колективу є національно-патріотичне виховання, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.

Слід відмітити, що класні керівники здійснюють свою діяльність у тісній співпраці з бібліотекарем,  педагогом-організатором.  У філії склалася добра традиція взаємодопомоги практичної й методичної, взаємовідвідування виховних заходів, спільне їх проведення, принциповий підхід до оцінювання роботи, зацікавленість класних керівників, вихователів  у спільному обговоренні й реалізації проблем навчально-виховного процесу. В більшості випадків ця співпраця дає позитивні результати й на практиці, в тому числі й при проведенні відкритих виховних заходів, які крім інших мають на меті – удосконалення педагогічної майстерності.

З метою формування національної свідомості, людської гiдностi,  виховання в учнівської молоді глибокої поваги та любовi до Батькiвщини,   почуття патріотизму  педагогом – організатором та класними керівниками постійно проводяться тематичні заходи до Дня миру, Дня захисників і захисниць  України,  Дня пам’яті Героїв Крут, Героїв Небесної Сотні, Дня Гідності та Свободи, Дня Збройних сил України.

        Різноманітні виховні заходи, що проходять у рамках місячників і тижнів військово-патріотичного виховання,  мовно-літературного «Мова – наш скарб», історії «Єднання заради незалежності»  відіграють велику роль у формуванні  високоморальної особистості, становленні громадянина-патріота, сприяють успадкування духовних надбань. 

З метою формування знань про героїчну боротьбу українського народу за збереження суверенітету нашої держави, формування ідеалів національної гідності, народної єдності, підвищення рівня громадянської свідомості молоді, почуття гордості за свою країну, культивування ставлення до військовослужбовця  як до захисника-героя України класними керівниками протягом навчального року було проведено різні виховні заходи:

-         Бабич Н.І. (2 клас): Ситуативно-рольова гра "Хай мужність не покидає нас. Хай мирне небо заясніє над нами", конкурсна програма "За Україну, за її волю, за честь, за славу, за народ", літературна вікторина "Звешся величаво - Україною, земле зачарована моя";

-         Редька В.Г. (1 клас): година спілкування "Подвигу жити вічно".

-         Єрмакова О.С.(9 клас): ділова гра " Якщо ти українець - будь ним!".

-         Драганець В.М. (7 клас): години патріотизму «Козацькими стежками» та «На варті своєї країни».

-         Самородченко Ю.В. (6 клас): відеопрезентація «Любов до Батьківщини починається з любові до ближнього».

-         Єрмаков Д.О. (11 клас): 11 клас : година спілкування " Країна, у якій я живу".

-         Фощій Н.С. (4 клас): усний журнал " Краю мій, моя ти Батьківщино".

-         Хоменко С.В. (10 клас): година відвертості «Що для тебе сьогодні є символом України?».

-         Махно В.В. (8 клас): круглий стіл   «У єдності наша сила».

-         Криворучко І.С. (5 клас): відеоподорож «На захисті Вітчизни шляхами козацьких звитяг».

-         Олексенко О.В. ( 3 клас): година відвертості "Вчимося жити в мирі та злагоді".

         Традиційними стали уроки «Мужності», мітинги Пам҆яті та Слави, виготовлення та покладання гірлянди до пам҆ятника воїнам-визволителям села, естафети  до дня Пам΄яті та Примирення.  20 лютого  відзначається  День Героїв Небесної Сотні, і члени загону провели  заходи: літературно-музичну  композицію «А сотню вже зустріли небеса...»,  урок-реквієм «Небесна сотня. Вони загинули за Україну».

          Вшановуючи  світлу пам’ять,  відвагу й самовідданість, силу духу, стійкість та героїчний подвиг воїнів, полеглих під час виконання бойових завдань із захисту державного суверенітету та територіальної цілісності України, мирних громадян, які загинули внаслідок збройної агресії, щодня                о   9 годині ранку  вся шкільна спільнота приєднується до загальнонаціональної хвилини мовчання за загиблими співвітчизниками.

Виходячи з мети та завдань, які перед собою ставили класні керівники,  у класах організовано таке виховне середовище, яке надає учням можливість вибору різних видів занять і творчої діяльності, які відповідають особистим потребам вихованців. 

Удосконалювати власну методичну компетентність педагоги мали можливість на курсах підвищення кваліфікації в КОІППО, за попередньо складеним та затвердженим графіком. У міжатестаційний період удосконалення професійної майстерності педагогів здійснюється за вибором педагогів завдяки колективним, індивідуальним, груповим формам методичної роботи: семінари–практикуми, конференції, педагогічні читання, вебінари, за напрямками відповідно до Постанови від 21.08.2019 р. №800 (зі змінами 31.12.2019 р.). Визнання таких результатів підвищення кваліфікації здійснювалося педагогічною радою.

Роботу фахових осередків висвітлено на блозі методичних формувань Староосотської  філії КЗ «Олександрівський ліцей №1».

Свою педагогічну майстерність, вправну співпрацю з учнями їх батьками педагоги реалізували через очну та дистанційну форми навчання. Із відвіданих показових уроків та внутрішнього моніторингу якості освіти за напрямом «Педагогічна діяльність» можна зробити висновки, що педагоги володіють інформаційно-комунікаційними технологіями, що вчителі закладу використовують під час дистанційного навчання онлайн-комунікації: 100% – відеоконференцію з використанням Google Meet або Zoom, 100% – електронну пошту, частково –чат, спілкування в соцмережах. Усі вчителі ведуть блоги, які прив’язані до сайту школи. Більшість учителів якісно організовували освітній процес, досить активно займалися самоосвітою з питань дистанційного навчання. Однак є педагоги закладу, які потребують вдосконалення навичок володіння засобами інтерактивної взаємодії під час проведення дистанційних уроків.

Деякі учителі мають власні розробки, що опубліковані на різних ресурсах: на освітніх онлайн-платформах, у професійних спільнотах соціальних мереж, у фахових виданнях. 

Більшість педагогів використовують зміст предмета для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму в здобувачів освіти в процесі їх навчання, виховання та розвитку, розвивають в учнів загальнолюдські цінності, навички співпраці та командної роботи.

Для якісної підготовки уроків учителі використвують різні онлайн-платформи: «На урок», «Всеосвіта», «Prometeus», «LearningАpps». Учителі створюють презентації, розробляють буклети, онлайн-вікторини для використання на уроках. На даному етапі кожен педагогічний працівник протягом навчального року має деякий досвід такого виду діяльності, але в майбутньому така робота потребує нових знань, умінь, кваліфікації педагогів, над чим ми вже розпочали працювати.

Офіційний веб-сайт закладу освіти постійно поповнюється робочими матеріалами. Учителі філії також ведуть свої блоги, покликання на них можна знайти на веб-сайті закладу.

У Всеукраїнському конкурсі «Учитель року - 2023» взяв дистанційно участь вчитель Староосотської філії Єрмаков Дмитро Олександрович у номінації «Фізична культура». на якому пройшов випробування: «Практична робота», «Тестування», «Майстер-клас». До фінального етапу не пройшов.

У 2022-2023 навчальному році атестувалися вчитель історії  Криворучко  І.С., педагог-організатор Махно  В.В. та керівники – Кравченко  С.М., завідувач  філії, Шишка  О.М., заступник  завідувача з НВР.

 За результатами атестації.

1. Підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст 12 розряду» педагогу-організатору Староосотської філії КЗ «Олександрівський ліцей № 1» Махно Валентині Володимирівні.

2. Підтверджено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» Криворучко Інні Сергіївні, учителю історії Староосотської філії комунального закладу «Олександрівський ліцей №1».

3. Присвоєно педагогічне звання «старший вчитель» Криворучко Інні Сергіївні, учителю історії Староосотської філії комунального закладу «Олександрівський ліцей №1».

4. Атестовано на відповідність займаній посаді:

- Кравченка Сергія Миколайовича, завідувача Староосотської філії комунального закладу «Олександрівський ліцей №1»;

- Шишку Олену Миколаївну, заступника завідувача з навчально-виховної роботи Староосотської філії комунального закладу «Олександрівський ліцей №1».

 

УХВАЛИЛИ

1 Продовжити роботу над реалізацією методичної проблеми школи

2       Забезпечити неперервність підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності педагогічних працівників шляхом залучення їх до різних форм методичної роботи.

1.      Створити оптимальні умови самоосвіти учителів

2.      Посилити роботу з обдарованими учнями. Підготувати роботи для участі у районному етапі Всеукраїнського конкурсу науково-дослідницьких робіт МАН.

3.      Підвищувати фахову майстерність шляхом проходження курсів перепідготовки при Кіровоградському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.

4.      Для забезпечення надання якісної освіти учням школи продовжити практику впровадження інновацій в навчально-виховний процес.

5.     Застосування сучасних педагогічних технологій для оновлення змісту освіти, задоволення освітніх потреб учнів та їх батьків.

6.      Посилення практичної спрямованості в роботі школи, створення іміджу нової школи із застосуванням елементів новітніх педагогічних технологій.

7.      Надання методичної допомоги вчителеві в пошуках сучасних методик, систем і технологій, які б найкраще сприяли розкриттю таланту, творчого потенціалу та здібностей як учителя, так і учня.

8.      Пошуки зернин педагогічного досвіду, спрямованих на практичний аспект навчально-виховного процесу для впровадження їх у практику роботи школи.

9.     Робота над підвищенням методичного рівня педагогічного колективу школи, розкриттям творчого потенціалу вчителів, допомогти в зростанні педагогічної майстерності молодим вчителям

10.                       Проводити підготовку педагогічних працівників до зовнішнє оцінювання професійних компетентностей що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар